
Porsche na tomto modelu neustále pracuje, a tak v letošním roce představilo jeho komplexní modernizaci. Novinky najdete při pohledu z každého úhlu. Vpředu je jednodušeji tvarovaný nárazník s denními světlomety z LED diod. Zadní části dominují také "ledky", ovšem v červené barvě, které vyplňují nově pojaté skupinové svítilny. V rámci modernizace dostala modelová řada 911 novou generaci navigačního systému s dotykovým displejem. Jedná se o upravené a velmi dobře fungující zařízení používané ve vozech koncernu Volkswagen.Kromě mírně upraveného vzhledu a interiéru je největší změnou hlavně motor. Ten byl od základu přepracován. Dostal přímé vstřikování paliva, nový blok i hlavu válců, které jsou výrazně tužší a přitom o šest kilogramů lehčí. Ve verzi Carrera S má výkon zvětšený o 20 koní na celkových 385.Ve srovnání s předchozí generací stojí za pozornost hlavně více síly ve středních otáčkách. Když nejedete naplno, není jej potřeba tolik vytáčet. Přepravované proměnné časování je nyní jemnější, takže nárůst výkonu motoru je plynulejší, bez dřívějšího prudkého vzestupu po překročení pěti tisíc otáček. Dynamickou suverenitu ukazují již dynamické parametry. Z klidu na 160 km/h zrychlí během 9,9 sekundy a na rychlost 200 km/h asi za 15,2 sekundy.Avšak dynamika v přímém směru není tím, čím vás tohle auto dostane. Nejpůsobivější je její chování v zatáčkách. Carrera S je standardně vybavena aktivními tlumiči. Ty mají ve srovnání s předchozí verzí širší rozpětí nastavení. Na hrbolatých českých silnicích třetí třídy se nám nejlépe osvědčil nejměkčí režim, který byl schopen zajistit optimální trakci, a tím i přenesení většího množství dynamických sil na vozovku.Za volantem má řidič pocit naprostého spojení s vozem. Carrera S se i přes svoji koncepci chová přirozeně a jednoznačně. Pocity při sportovní jízdě v zatáčkovitých pasážích se velmi těžko popisují. Carrera S dodává řidiči pocit naprosté důvěry a suverenity. Je až s podivem, jak ve volantu tohoto vozu řidič snadno odhadne adhezi předních kol při brzdění nebo ve vjezdu do zatáčky - a to jak na suchém, tak mokrém povrchu.Porsche 911 Carrera S není autem, jehož charakter jízdního projevu odhalíte okamžitě a snadno. Je potřeba s ním najezdit v různých režimech mnoho kilometrů. Až potom se člověku odhalí ta nejsilnější stránka nejnovějšího provedení slavné 911. V čem spočívá, vysvětluje náš testovací jezdec Petr Hanke: Na řízení Carrery je nejlepší její celkové sladění. Neregistrujete brzdy, řízení nebo řazení, ale všechno působí jako jeden výborný celek.Zdá se, jako byste Carreru měli oblečenou jako dokonale padnoucí sportovní oblečení, o kterém při nošení vlastně ani nevíte. Přitom vám ale jaksi mimochodem pomáhá dosahovat mnohem lepších výkonů. S Carrerou je to díky její přirozenosti podobné.